Речник српског језика

петак, 12. новембар 2010.

Виртуални интервју са Николом Теслом

Ученик: Добар дан господине Тесла! Како сте?
Никола Тесла: Добро сам, хвала на питању.
Ученик: Господине Тесла, да ли бисте желели да нам кажете нешто о Вашем детињству?
Никола Тесла: Рођен сам 10. јула 1856. године у селу Смиљане. Мој отац је био православни свештеник и звао се Милутин. Моја мајка се звала Ђука и била је веома вешта и интелигентна домаћица.
Ученик: Да ли имате сесту или браћу?
Никола Тесла: Да, имам. Њихова имена су: Милка, Ангелина, Марица и брат Дане.
Ученик: Господине Тесла, да ли бисте могли да нам испричате једну анегдоту из Вашег детињства?
Никола Тесла: Хмм... Испричаћу вам једну анегдоту које се радо сећам. Иако сам имао само три године, десио ми се један интересантан случај с мачком по имену Мачак. Једне вечери, држећи у крилу Мачка, повукао сам руку кроз длаке на његовим леђима.Осећао сам се чудно. На стотине варница се ни од куда створило. Погледао сам у свог оца очекујући одговор. Отац ме је погледао и рекао ми: 
"Никола, то је сигурно био електрицитет". Први пут сам тада чуо за то.




Ученик: Можете ли нам открити разлоге Вашег одласка у Америку?
Никола Тесла: Па, слушајте, ја у Америку нисам отишао зато што сам имао потребу да видим каква је Америка, већ баш напротив. Отишао сам због једног тужног разлога. Нажалост, сазнао сам на суров начин да ме тамо људи више цене, него у Србији. Није ме то радовало, али то је било добро за мој научни рад.
Ученик: Познато је да сте имали много изума. Можете ли нам навести макар један?
Никола Тесла: Наравно. Вршећи експеримент у Колораду Спрингсу пустио сам струју кроз високе стубове које сам изградио. Зачула се громогласна грмљавина. Котурови су се спуштали, а били су дугачки чак и до 100метара.
Ученик: Шта би сте препоручили младим изумитељима?
Никола Тесла: Препоручио бих им да смело прате своје снове, да буду упорни да их остваре. Нови изазови не требају да их плаше, него да их гурају напред, према своме циљу.
Ученик: Хвала Вам на времену које сте одвојили за овај разговор.
Никола Тесла: Било ми је задовољство.



Ингрида Цинкоцки V1         Магдалена ВладисавV2

2 коментара:

Анониман је рекао...

Никола Тесла је један од најпознатијих светских проналазача и научника, којег ја веома ценим и поштујем... Интервју је веома занимљив и поучан.
Даца.

Анониман је рекао...

Хвала за занимљиве информације