Речник српског језика

четвртак, 2. децембар 2010.

Представљамо вам веб-сајт Кликни безбедно

Пошто већина мојих другара користи Интернет, а приметила сам да баш сви нису упућени какве опасности вребају на њему, одлучила сам оно што сам прочитала да поделим са вама.
Интернет нам свима најчешће служи за забаву, сви ми проводимо највише времена у игрању игрица, четовању и слично.
У разговору сам сазнала да многи прихватају непознате особе за пријатеље, постављају објаве које нису за свачије очи и уши.Све то ми је био мотив да вас упознам како да се заштитимо на Интернету. Већину  ових корисних информација пронашла сам на веб-сајту Кликни безбедно.

Неколико  важних правила да би уживали на Интернету без страха:
  • Док играш игрице са непознатим људима на Интернету, не треба да откриваш ко си (свој идентитет).
  • Немој да скидаш игре са непознатих веб-сајтова.
  • Личне податке у он-лајн обрасцима попуњавај само кад можеш 100% да им верујеш.
  • Комуницирај преко камере само са особама којима можеш да верујеш.
  • Када неко шаље ружне поруке, игнориши га.
  • Ако он не престаје да ти шаље поруке, обавезно обавести особу од поверења (било би добро да је старија).
  • Имејл адресу немој објављивати на Интернету.
  • Упоређуј информације које нађеш на Интернету, јер нису све тачне.
  • Немој слати поруке, слике или други материјал који би некоме могао да нашкоди.
  • Слике шаљи само особама којима верујеш.
  • Научи како да одбијаш и блокираш поруке непознатих особа.
  • Игнориши непознате људе, ради личне безбедности.
  • Не прихватај састанке са непознатим особама, иако су то твоји "другови са фејса".
  • Стварај безбедне профиле као би  на њима заштитио своју приватност.

Све вам ово изгледа компликовано и сигурно већ одмахујете руком говорећи: ,,Ја то знам. То се мени не може десити". Међутим, нисте ни свесни да вам један погрешан клик може променити живот.
Не желим да вас плашим, него само да вас упозорим да будете опрезни.

Ваша Наташа Лаћарак 

P.S. Све ово, и још много више можете погледати на веб-сајту Кликни безбедно.

2 коментара:

Анониман је рекао...

Pravila su OK


Sofija <3

Анониман је рекао...

E tako je... slažem se.
Svaka čast, super je. :)
Daca