Речник српског језика

среда, 4. мај 2011.

Ружица Обрадовић: S.O.S. за тинејџере. Београд:Креативни центар,2007.

Свако време носи своје бреме, каже народна пословица, али... Није увек једноставно борити се и супроставити се проблемима који те тиште. Наручито то није једноставно док одрасташ и када ти је до мишљења других и њиховог прихватања стало више него икад. Управо то је и периoд кад се стидиш својих проблема и није једноставно да их поделиш са другим. Бојиш се исмевања, поруге, а не умеш сам себи да помогнеш, да олакшаш. Ово је права књига за тебе. S.O.S. (потиче из енглеског језика и у буквалном преводу значи спасите наше душе; по међународном сигналном кодексу позив у помоћ у случају крајње опасности) за тинејџере показаће ти да ниси сам, да твоје проблеме имају и други, и што је најбитније упутиће те како да их решиш да помогнеш себи или неком свом вршњаку. Примера је много, неки ће ти можда бити смешни, али већина ипак познати. Одговори на питања у књизи разврстани су према односима које градимо кроз живот. Најпре са самим собом, кад смо незадовољни својим понашањем, изгледом, па односи и проблеми са пријатењима, у љубави, школи, породици.

Задатак

Ваш задатак је да прочитате Сашкину причу и уз помоћ искуства из књиге покушате да је охрабрите и помогнете јој да реши свој проблем.


Идем у 6. разред основне школе. Одличан сам ђак и немам неки великих проблема, само кад видим Станка!!! Кад видим Станка, ја више нисам ја. Не знам шта говорим! Шта радим! Пре неколико дана наставник биологије ме је послао, да прочитам обавештање о састанку еколошке секције свим одељењима. Све је било добро док нисам дошла до VII-1. Стајала сам пред вратима као скамењена. Рука је кренула ка брави, али ноге су укочено стајале, нису хтеле напред. Стајала сам као кип, читаву вечност. Одједном је зазвонило. Жагор се зачуо са свих страна. Тргла сам се као из дубоког сна и отрчала брзо у своју учоницу. Наставник ме је гледао упитно. Сагнула сам главу и само прошапутала да сам прочитала у свим одељењима, сем у VII-1 Зажелела сам да се земља отвори и прогута ме. Образи су ми горели. Тело се тресло, а о срамоти коју сам осећала не могу ни да причам. После тога данима нисам долазила к себи. Нисам знала коме да се обратим. Повукла сам се скроз, нисам излазила ни на одмор. Шта да радим? Како да живот вратим у нормалу?

                                                                                                   Сашка                      

Нема коментара: